Pn - Pt  8:00 - 17:00

Sob: 8:00 12:00

 

885 599 299

Oddział Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

691 055 971

Kierownik oddziału Góra Kalwaria

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

665 628 854

Co robić, gdy złapało się gumę?

Większość kierowców chociaż raz w życiu złapała gumę. W wielu przypadkach jest to spowodowane zalegającym na drodze szkłem bądź metalowymi elementami, które z łatwością przebijają oponę. Niezależnie od tego, czy mieliśmy już w życiu taką sytuację, powinniśmy wiedzieć jak się zachować. Wbrew pozorom przebicie opony w trasie jest znacznie mniej uciążliwe niż złapanie gumy w centrum miasta. Jako że nie można jechać z przebitą oponą, należy jak najszybciej znaleźć ustronne miejsce, co w przypadku poruszania się po mieście nie jest zadaniem prostym.

Jak powinniśmy się zachować w przypadku złapania gumy?

Złapanie kapcia może być spowodowane niewłaściwym stanem opon lub warunkami zewnętrznymi. O ile na stan nawierzchni po której się poruszamy nie mamy zbyt wielkiego wpływu, o tyle możemy zadbać o samochód wykonując regularnie serwis opon. Dzięki temu ryzyko złapania gumy znacznie się zmniejsza. Samo przebicie daje bardzo charakterystyczne objawy – ściąganie pojazdu w jedną stronę, pogorszenie się komfortu jazdy i dziwny hałas. Im szybciej się zatrzymamy, tym lepiej dla nas. Jechanie na przebitej oponie może doprowadzić do jej wystrzelenia, co stanowi dla nas realne zagrożenie życia.

W sytuacji, gdy doszło do przebicia opony, powinniśmy jak najszybciej zatrzymać się w miejscu, w którym nie stanowimy zagrożenia dla innych uczestników ruchu i sami jesteśmy bezpieczni. Jeżeli posiadamy w bagażniku dodatkowe koło, to następnym krokiem będzie wymiana przebitego koła na to znajdujące się w bagażniku. W zależności od tego, czy posiadamy koło dojazdowe czy zapasowe, zależy dalsze postępowanie.

Czytaj także: Zasady prawidłowego przechowywania opon

Koło dojazdowe charakteryzuje się mniejszym wymiarem niż klasyczne koło. Wykorzystuje się je tylko w celu dojechania do najbliższego wulkanizatora i naprawy opony. Koło zapasowe jest to normalne, regularne koło, które po założeniu może służyć nam do dalszej jazdy. Koła dojazdowe znajdują się zazwyczaj w samochodach o małych bagażnikach. Koła zapasowe znajdziemy w większych modelach aut, które posiadają spory bagażnik.

Co zrobić, gdy nie mamy dodatkowego koła?

W przypadku, kiedy nie posiadamy w bagażniku żadnego rodzaju koła dodatkowego, powinniśmy być wyposażeni w zestaw naprawczy oraz pompkę. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy w stanie dojechać do najbliższej wulkanizacji gdzie nasze koło zostanie naprawione. Jeżeli nie posiadamy również tego elementu wyposażenia, będziemy musieli zadzwonić po kogoś kto przywiezie nam koło lub zestaw naprawczy, bądź do serwisu który naprawi nam oponę w miejscu w którym jesteśmy.