Pn - Pt  8:00 - 17:00   Sob: 8:00 12:00

Oddział Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

691 055 971

Kierownik oddziału Góra Kalwaria

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

665 628 854

Etapy regeneracji zacisków hamulcowych

Zaciski hamulcowe są jednym z ważniejszych elementów całego układu hamulcowego. Znajdują się na zwrotnicy koła, a dokładniej - są do niej przymocowane. Podczas aktywności pojazdu wytwarzana jest w nich energia, dzięki której możliwe jest wysunięcie tłoczka i dopchnięcie go do obu stron klocków hamulcowych. Bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem zależy więc bezpośrednio od poprawnego działania m.in. właśnie tego elementu. 

Jak każdy element układu mechanicznego, również zaciski hamulcowe ulegają wyeksploatowaniu. Objawami takiego stanu mogą być np. niepokojące odgłosy z okolicy kół, znoszenie pojazdu na którąś ze stron podczas hamowania, drganie kierownicy, nieprzyjemny zapach wewnątrz pojazdu czy zauważenie zbyt szybkiego zużywania się innych elementów układu, jak klocki i tarcze. Są to bezpośrednie przesłanki ku temu, by poddać zaciski regeneracji.

Regeneracja klocków hamulcowych krok po kroku

Regularna regeneracja zacisków hamulcowych nie tylko przywróci układ hamulcowy do pełnej sprawności, uchroni pojazd przed ewentualnymi szkodami, ale i zabezpieczy pozostałe elementy na przyszłość. Regenerację zacisków hamulcowych wykonać można u mechanika samochodowego, jak również samodzielnie. Pamiętajmy jednak, żeby nie porywać się na naprawy samochodu, gdy nie jesteśmy pewni swoich umiejętności. Od sprawności układu hamulcowego zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Jest to proces kilkuetapowy. Najpierw należy zapoznać się ze stanem hamulców i oczyszczeniu ich z brudu. W kolejnym kroku trzeba rozebrać zaciski i bardzo dokładnie je umyć myjką ciśnieniową lub ultradźwiękową, najlepiej zdejmując przy tym ślady korozji. Druga część regeneracji polega na dokładnym testowaniu oczyszczonych zacisków. Te, które spełniają wymogi techniczne i pracują bez zarzutu można wykorzystać ponownie, zaś te które nie przejdą kontroli powinny zostać wymienione na inne, nowe. Rzetelna ocena stanu zacisków wymaga dużej wiedzy i doświadczenia oraz specjalistycznego sprzętu. Kontrola ,,na oko" może okazać się niewystarczająco dokładna.

Zobacz więcej: Co robić, gdy złapało się gumę?