Pn - Pt  8:00 - 18:00   Sob: 8:00 14:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

885 599 299

Oddział Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

691 055 971

O czym mówi bieżnik opony?

Bieżnik w oponach jest elementem budowy, który ma największy wpływ na cechy użytkowe danych opon. Jego głębokość oraz kształt może nam wiele powiedzieć. Dzięki określeniu głębokości bieżnika można również łatwo określić poziom zużycia opon. Zwiększa przyczepność, ale również poprawia odporność opon na wszelkiego rodzaju uszkodzenia związane ze zniszczoną nawierzchnią drogi czy elementami, które mogą przebić oponę.

Co można wyczytać z bieżnika umieszczonego na oponach?

Opony w pojazdach są elementem najbardziej narażonym na uszkodzenia i szybką eksploatację. To na nich skumulowany jest największy nacisk, dlatego opony powinny być wykonane z materiałów najwyższej jakości, odpornych na duże obciążenia. Wszystkie opony dostępne na rynku, przeznaczone do pojazdów poruszających się po drogach, posiadają bieżnik. Poziom jego starcia jest najlepszym wskaźnikiem zużycia opon. Kierując się bieżnikiem, można z łatwością określić moment konieczności wymiany starego zestawu opon na nowe.

Osoby, które prowadzą pojazd na zużytych oponach, narażają na niebezpieczeństwo nie tylko siebie, ale również innych użytkowników ruchu. Zużyty bieżnik zwiększa prawdopodobieństwo poślizgu, zwłaszcza podczas opadów deszczu czy śniegu. W zależności od rodzaju opon bieżnik może mieć różną wysokość. Ten parametr ma wpływ na start oraz przyspieszenie samochodu, drogę i czas hamowania, przyczepność samochodu na zakrętach, spalanie oraz wyczucie drogi przez kierowcę.

Wysokie bieżniki kojarzone są przede wszystkim z pojazdami, które muszą poruszać się w ciężkich warunkach drogowych. Samochody terenowe, jeżdżące po grząskich terenach, wymagają wysokiego bieżnika, który zwiększy ich przyczepność. Wzór bieżnika jest tak zaprojektowany, aby jak najlepiej usuwać spod kół śnieg, wodę i piach. Większa grubość wzoru pozwala na lepsze usuwanie ich spod pojazdu.  Na rynku dostępne są bieżniki o trzech wzorach:

  • Kierunkowym,
  • Asymetrycznym,
  • Symetrycznym.

Bieżnik kierunkowy jest stworzony z myślą o poruszaniu się po śliskich, mokrych nawierzchniach. Gwarantują skuteczne hamowanie, oraz precyzję kierowania, przez co sprawdzają się świetnie w sportowych samochodach. Bieżnik symetryczny jest najbardziej popularnym z bieżników, charakteryzuje się niską ceną produkcji. Wykorzystywany przede wszystkim w autach służących do poruszania się po mieście. Bieżnik asymetryczny pozwala na odpowiednią przyczepność w każdych warunkach. Stosowany w autach miejskich, nastawionych również na dalsze trasy w mniej sprzyjających warunkach.