Pn - Pt  8:00 - 17:00

Sob: 8:00 12:00

 

885 599 299

Oddział Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

691 055 971

Kierownik oddziału Góra Kalwaria

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

665 628 854

Serwisowanie opon - wszystko, co powienieneś o tym wiedzieć

Serwisowanie w najprostszym ujęciu opiewa o naprawę i kontrolę przydatności opon do jazdy. Przez to, że pracują za każdym razem, gdy jeździ się samochodem wyjątkowo mocno narażone są na usterki i zużycie. Dodatkowo przez to, że stanowią podstawę pojazdu oraz są w ciągłym połączeniu z podłożem są szczególnie wyeksponowane, a to skutkuje często uszkodzeniami. Przez to właśnie wulkanizatorzy przez cały rok mają ręce pełne roboty. Szczególnie, że kierowcy zdają się niekiedy zapominać, że opony nie są nieśmiertelne i nie należy używać ich zbyt długo. Właściciele samochodów zwracają się do nich z prośbą o serwis opon m.in. z dziurą, zużytym bieżnikiem lub źle wyważoną oponą. Niekiedy zdarza się, że opona zużywa się nierównomiernie. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka, a za najpopularniejsze uważa się m.in. skrzywioną felgę, nieodpowiednio ustawione zawieszenie pojazdu czy zbyt niskie lub wysokie ciśnienie wewnątrz koła. Ocenę źródła takiego problemu określa się dzięki komputerowym narzędziom diagnostycznym. 

Co obejmuje serwisowanie opon?

Do wulkanizatora można zwrócić się m.in. z prośbą o tzw. bieżnikowanie, jeśli używana opona straciła znaczną część bieżnika, a nadaje się do dalszej jazdy. Proces ten polega na założeniu na oponę nowej warstwy gumy oraz wprowadzeniu jej do prasy, która wykształci nowy bieżnik lub na umieszczeniu na startej gumie nowej, gotowej już formy z przygotowanym wcześniej bieżnikiem. Oprócz tego oczywiście, serwisant wulkanizacyjny załata dziurawą oponę. Tu równie istnieją dwie możliwości obróbki - na zimno i gorąco, w zależności od uszkodzenia. Warto jednak pamiętać, że nie powinno się łatać jednej opony więcej niż 3 razy i tylko jeśli poprzednie uszkodzenia rozłożone były równomiernie na całej powierzchni. Poza tym warto oddać oponę do zakładu wulkanizacyjnego jeśli generuje ona więcej hałasu niż zwykle, z nieokreślonego powodu regularnie "gubi" powietrze lub gdy ściera się intensywniej w niektórych swoich częściach. 

 Zobacz również: O czym mówi bieżnik opony?